Profesjonalnie o nawadnianiu 01/2019

4. realizacja zamówienia wraz z transportem trwa około 2–3 miesiące. Jesienią i zimą skupiamy się także na kompleksowych działaniachmarketingowych, które jeszcze kilka lat temu pochłaniały znacznie mniej czasu. By się rozwijać i nadążać za wymo- gami rynku, niemożemy sobie pozwolić na pracę na ćwierć gwizdka. potrafi pan sobiewyobrazić firmęMilex za kolejnych 35 lat? Oczywiście, że tak. Nieustannie myślimy o ustabilizowaniu aktualnych działań, stabilnym rozwoju i poszerzaniu oferty. Pomysłów jest mnóstwo, aczkolwiek nie mogę o nich mówić, ponieważ konkuren- cja nie śpi. Po prostu sukcesywnie wciela- my je w życie, nieustannie wprowadzamy nowości, w myśl zasady, że jeśli nie bę- dziemy się rozwijać, to przestaniemy być konkurencyjni, zostaniemyw tyle. jakie słowo przychodzi panu do gło- wy, gdy słyszy pan hasło „strategia rozwoju firmy”? Realizacja – krok po kroku – założonych celówwwielu obszarach. Nie będę tu od- krywczy: koncentrujemy się na realizacji głównych założeń firmy, czyli nieustanne- go rozwoju, bycia zawsze krok przed kon- kurencją i wzmacniania pozycji rynkowej. Stawiamy sobie realne cele i konsekwent- nie wcielamy je w życie. zmieniły się nie tylko uwarunkowania prawne, ale też klimat stał się nieprze- widywalny. jaką strategię trzeba przyjąć wobec niestałości aury, którawtej bran- żyma kluczowe znaczenie? Wiadomo, są lata lepsze i gorsze, jeśli cho- dzi o aurę. Tego niestety nie da się prze- widzieć. Rok 2017 był pod tymwzględem trudny, ale poza tym nie mamy na co na- rzekać. Naszą dewizą jest zawsze pełen magazyn, więc niezależnie od pogody staramy się utrzymywać zapas wszystkich produktów. Mamy najszerszą ofertę na rynku, a firmy instalatorskie mają plany na wiele miesięcy do przodu, więc np. wpry- watnych ogrodach systemy wykonuje się do czasuwystąpienia pierwszych mrozów, dopóki jest możliwość prowadzenia prac ziemnych. Asortyment ogrodowy sprze- daje się przez około 10 miesięcy w roku. Szklarnie to także inwestycja, która jest realizowana praktycznie w każdych wa- runkach pogodowych. Milex jest firmą rodzinną. kto podejmuje kluczowe decyzje? Kluczowe decyzje podejmujemy we troje razem z córką i zięciem. Córka od 15 lat wspiera działania firmy, a jej losy śledzi praktycznie od urodzenia. Zięć jest z nami około 8 lat. Wmłodszym po- koleniu mam bardzo duże wsparcie. Zięć uruchomił produkcję linii kroplującej oraz postarał się o dotację na magazyn i halę produkcyjną. Wspólnie omawiamy inwestycje, a także podejmujemy decyzje finansowe czy dotyczące pracowników. w jakiej perspektywie snuje pan plany rozwoju firmy? Aktualnie nasze działania są skupione na przenoszeniu towarów i aktywów z mojej firmy do Spółki. czy prowadząc firmę często myśli pan o problemach? Codziennie. Takie jest życie przedsiębior- cy. Nie da się oddzielić życia firmy od codzienności. Biznes prowadzi się przez cały rok i trudno myśleć o niej od 8:00 do 16:00, bo decydując się na bycie przed- siębiorcą, przyjmuję na siebie odpowie- dzialność zarówno za siebie, jak i rodzinę, rozwój firmy oraz pracowników. jakie decyzje w historii firmy uważa pan za najodważniejsze? Najważniejszą decyzją była inwesty- cja w pierwszą maszynę do produkcji rur PE. Kupiłem ją za pieniądze zarobio- ne w USA, gdzie pracowałem przez 2 lata jako elektryk. Kolejną ważną decyzją było rozpoczęcie współpracy z dostawcami zagranicznymi. Pierwszym flagowym produktem w ofercie była taśma T-Tape, którą mamy w ofercie do dziś. To takie kamienie milowe, dzięki którym znajdu- jemy się dziś w takim punkcie rozwoju. Gdzie tkwi klucz do sukcesu w biznesie? Nie stawiamy sobie założeń, których nie dałoby się zrealizować. Krok po kroku realizujemy wyznaczone wcześniej cele. Realne cele i odrobina szczęścia – tak pod- sumowałbym receptę na sukces. wywiad Targi branżowe. Budowa hali produkcyjnej.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=